کامران دیبا و معماری انسان دوستانه

گزارش خطا

در این کتاب سعی بر این است که با معرفی و بررسی آثار پروژه‌ها و سیر تکامل حرفه‌ای کامران دیبا، تا حدی هرچند کوچک، قدرشناس او و معماران معاصر ایران بوده و تحلیل پروژه‌های پیشگامان معماری ایران، راهگشای نسل جدید معماری باشد تا به تدریج الگو‌های صحیح برای این مرز و بوم رقم بزند.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : شهریار خانی‌زاد، فرزانه احسانی موید
سال چاپ : 1393
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 500,000 ریال

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 310 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

کتاب «کامران دیبا و معماری انسان دوستانه» نوشته  شهریار خانی‌زاد و  فرزانه احسانی‌موید توسط انتشارات هنر معماری قرن منتشر گردیده است.

آنچه که در پیشگفتار این کتاب آمده است:

«جریان معماری که توسط کامران دیبا و هم‌دوره‌ای‌های او به وجود آمد، بسیار سریع رخ داد، آن هم در زمانی که صنعت، فرهنگ، ساختار، معماری و بسیاری عرصه‌های دیگر در کشور رو به شکل گرفتن و متحول شدن بود. مدت طولانی از آغاز ساخت و ساز‌های بنیادین شهری و کشوری و تقویت حضور مردم در عرصه‌ سیاسی و بهتر شدن اقتصاد داخلی نمی‌گذشت و رجال سیاسی عزم سوق مملکت به سمت فرهنگ و تمدن غربی را داشتند.

در این کتاب سعی بر این است که با معرفی و بررسی آثار پروژه‌ها و سیر تکامل حرفه‌ای کامران دیبا، تا حدی هرچند کوچک، قدرشناس او و معماران معاصر ایران بوده و تحلیل پروژه‌های پیشگامان معماری ایران، راهگشای نسل جدید معماری باشیم تا به تدریج الگو‌های صحیح برای این مرز و بوم رقم بزنیم.»


کتاب های مرتبط