پشم و لگد، از همه نوع

Wool and Kicks of any Kind

گزارش خطا

کتاب «پشم و لگد؛ از همه نوع» اثری از ایمان رئیسی است که مجموعه آثار وی در این کتاب چاپ و منتشر شده است.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : ایمان رئیسی
سال چاپ : 1390
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 800,000 ریال
برچسب ها
برچسب ها :
انتشارات کتابکده کسری ایمان رئیسی

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 2
تعداد صفحات : 416 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

«اگر مارسل دوشان زنده بود و این همه «پشم و لگد» بر پیشخوان شهرکتاب می‌دید، خرسند نمی‌شد؟ چگونه میتوان از سنت و تخت جمشید و انسان کامل آغاز کرد و به نقد و موزه تاریخ یهود و رندی رسید؟ آیا میتوان ساده پیچیده، ریز درشت و چپ راستی بود؟

اگر این، یک کتاب است، چرا ساختاری کتاب‌گونه ندارد؟ اگر مجله است، چرا همه مطالب را یک نفر نوشته است؟ آیا تراوشات ده ساله یک معمار – نویسنده، گرافیست – معلم یا وبلاگ‌نویس – عکاس است؟ چگونه کنگره برگزار کرده و دکترا خوانده و در NGO تخصصی معماری فعالیت کرده؛ خانواده تشکیل داده و نقد نوشته و پژوهش کرده – از معماری ایران باستان تا امروز – و با نشریات تخصصی همکاری نموده و جلسات متعدد نقد برگزار کرده و کار حرفه‌ای و وبلاگ‌نویسی [کرده] و کتاب ترجمه کرده و معلم است؟ چگونه بین خانواده و حرفه و دانشگاه و وب، سر خورده و مصلحت‌اندیش تجربه‌گر است؟ آیا مصداق بارز پلورالیسم یا شاگرد مکتب اندیشه افقی دلوز، که در چند حوزه به موازات هم حرکت کرده است، یا علاقه‌مند به رورتی با «رندی در حوزه خصوصی و لیبرال در حوزه عمومی»اش! چگونه از ایستگاه دوشان و لوکوربوزیه، به مسیر هیداک و کیارستمی افتاده و در آیزنمن و کولهاس غرق شده است؟

آیا تکثرگرایی، انعطاف‌پذیری و انتقاد مدام از خود و دیگری، سه‌گانه مطلوبی است برای انسان امروز؟ آیا پشم بافتن و لگدزدن، زندگی نیست؟»

کتاب «پشم و لگد؛ از همه نوع» اثری از ایمان رئیسی است که مجموعه آثار وی در این کتاب چاپ و منتشر شده است.

این کتاب دارای چهار فصل است که در زیر به نام‌های آن اشاره خواهیم کرد:

پشم‌های کوچک

لگد‌های متوسط

از همه‌های بزرگ

نوع‌های خیلی بزرگ

کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای انتشارات