چرا معماری مهم است

گزارش خطا

ما بدون معماری قادر به زندگی نیستیم، اما این دلیل اهمیت معماری نیست. هدف کتاب پرداختن به این موضوع است که یک ساختمان چه نقشی جز محافظت از ما بر عهده دارد. شعر، ادبیات و نقاشی همچون معماری قادر به رفع نیاز‌های زندگی ما نیستند، اما این حقیقت که معماری سرپناهی برای ماست نمی‌تواند پاسخ کامل این سوال باشد. اگر پاسخ به این سادگی‌ها بود، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : پل گلدبرگر
مترجم : سودا ابوترابی
سال چاپ : 1393
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 350,000 ریال

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 207 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

کتاب «چرا معماری مهم است؟» به قلم پل گلد برگر و ترجمه سودا ابوترابی توسط انتشارات هنر معماری قرن نشر و روانه بازار شده است.

در مقدمه این کتاب‌ می‌خوانیم:

«ما بدون معماری قادر به زندگی نیستیم، اما این دلیل اهمیت معماری نیست. هدف کتاب پرداختن به این موضوع است که یک ساختمان چه نقشی جز محافظت از ما بر عهده دارد. شعر، ادبیات و نقاشی همچون معماری قادر به رفع نیاز‌های زندگی ما نیستند، اما این حقیقت که معماری سرپناهی برای ماست نمی‌تواند پاسخ کامل این سوال باشد. اگر پاسخ به این سادگی‌ها بود، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

معماری، هم می‌تواند از جهان برای ما سخن بگوید و هم می‌تواند ویژگی‌های هنری را به خود بگیرد، اما اوج اهمیت معماری آن هنگام است که به موضوعی فراتر از تنها محافظت مقابل عوامل محیطی می‌پردازد.»

اشاره‌ای داشته باشیم به برخی سرفصل‌های این کتاب:

•مفهوم، فرهنگ و نماد

•معماری به مثابه یک جسم

•معماری به مثابه مکان

•معماری و سازه

•ساختمان‌ها و خلق مکان


کتاب های مرتبط