مفاهیم پایه در روانشناسی محیطی

گزارش خطا

‌هدف اصلی این کتاب، معرفی سرفصل‌های اصلی در روان‏‌شناسی محیطی است. مخاطبان این کتاب را می‏‌توان دانشجویان، متخصصان و افرادی عمومی دانست. این کتاب شامل سه بخش است. پس‌از معرفی کلی، بخش اول، شامل فصل‏‌های ۱ تا ۱۲ است که با نگاهی جامع به بررسی تأثیرات مطلوب یا نامطلوب محیط بر تجربه‏‌ها، زندگی و رفتار انسان می‏‌پردازد و همچنین، راه‌هایی برای بهبود سلامت و رفاه ارائه می‏‌دهد. سرفصل‌های اصلی کتاب عبارت‏اند از: ادراک مخاطرات، عوامل تنش‏‌زای محیطی، تجربۀ طبیعت، تأثیر طبیعت بر سلامت، معماری، کیفیت محیط شهری، تأثیر محیط بر کیفیت زندگی و تأثیر ویژگی‌های بستر بر رفتار.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی، میان رشته ای، جامعه شناسی | انسان شناسی | روانشناسی
نویسنده : لیندا اشتگ، اگنس ون. دن برگ، جودی د. گروت
مترجم : سپیده برزگر، آناهیتا شهپری
سال چاپ : 1396
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 400,000 ریال

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 424 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

بخش دوم، شامل فصل‏‌های ۱۳ تا ۲۰ است که بر شناخت رفتارهای محیطی متمرکز است. راه‌های متعددی برای سنجش رفتار و معیارهای تأثیرگذار محیطی، مانند ارزش‌ها و هنجارها، وجود دارند و نظریه‌های متفاوتی برای توضیح رفتار محیطی ارائه‌شده است که از آن جمله می‏‌توان به این نظریه‏‌ها اشاره نمود: نظریه‌های هنجارها، نظریه‌های ارزش‏‌ها، نظریه‌های مربوط به عواطف، نظریه‌های مربوط به گره‏‌های کور اجتماعی، نظریۀ رفتارهای برنامه‌ریزی‌شده، نظریۀ فعال‏سازی هنجارها و نظریه‌های مربوط به عادت. همچنین، ارتباط متقابل میان انسان و محیط در کشورهای آمریکای لاتین نیز، مطالعه شده است.

بخش سوم کتاب، شامل فصل‏‌های ۲۱ تا ۲۷ و شامل راهکار‌هایی برای تشویق رفتارهای دوستانه با محیط و همچنین، بهبود سلامتی و رفاه انسان با کمک فن‏آوری‌های ‌نوین است. افزون بر این، در کشورهای درحال‌توسعه، عوامل اثرگذار بر پذیرش سیاست‏‌ها، فرایندهای تغییر و شبیه‌سازی اجتماعیِ این تغییرات رفتاری، بررسی و به تشویق رفتارهای دوستانه با محیط اشاره‌شده است.

در آخرین فصل از کتاب، به نتیجه‏‌گیری کلی، شناسایی گرایش‎‏ها در روان‏‌شناسی محیطی و همچنین، چالش‏‌های پژوهش‏‌های آتی پرداخته‏‌ایم.


دیگر کتابهای مترجم

دیگر کتابهای انتشارات