استودیو دیار مدیا

Diyar Media Studio

گزارش خطا
معمار مسئول : رضا نجفیان
شرکت معماری : رنا دیزاین
نوع پروژه : داخلی

بیانی امروزین از کاربرد آرایه ها در فرهنگ بصری معماری گذشته ما، مبنای شکل یابی و تشکیل پوسته ای سیال، پویا، پیوسته و لطیف بر کالبد ناهماهنگ و نامطلوب موجود، قرار گرفته است. فضایی که قرار است مخاطبی خاص غالباً از جنس هنرمندان سینمای ایران داشته باشد.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران مجله هنر معماری اداری - دولتی معماری جمهوری اسلامی رضا نجفیان دفتر رنا دیزاین استودیو دیار مدیا جایزه معماری داخلی ایران هفتمین جایزه معماری داخلی ایران دفتر سینمایی دیار مدیا دیار مدیا دوسالانه

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

احسان دلاویز

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

سعید توده فلاح، احسان مروی، سبحان نراقی، حمید حاجی رضایی، امیرپاشا اردم


عکاس : رضا نجفیان
تیم طراحی | همکاران پروژه :

مینا نظم جو،  احسان مروی، محمد حسین حمزه لویی، ساحل نبی پور، مینا مهرداد، مریم نجفیان/ همکاران اجرا: احسان مروی، سبحان نراقی، حمید حاجی رضایی، امیرپاشا اردم

اطلاعات کلی

سال : 1392/2013
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی، دفتر
مساحت پروژه : 145 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از سه راه یاسر، پلاک 252، طبقه 3، واحد 304

شرح

تصویری خیالی از رؤیای ذهنی کارفرمای هنرمند و علاقمند به تزئینات معماری ایرانی؛

آرامش حسی در کنار هیجان بصری و سادگی فضا در عین پیچیدگی فرمها، تجربه ­ی فضایی متفاوتی برای مخاطب و متناسب با روحیات کارفرما را بوجود آورده است. فرمهایی برگرفته از هنر معماران و استادکاران گذشته که با بیانی نو و امروزین از طراحی و تکنولوژی ساخت همراه شده است.

توجه ویژه به جزئیات در کلیه قسمتها مد نظر بوده و با ظرافتی خاص به تمامی موارد زیبایی شناسی، عملکردی و حتی تأسیساتی پرداخته شده، تا آنجا که حتی کوچکترین اجزاء ساختاری پروژه همچون دریچه های خروجی سیستم تهویه مطبوع نیز طرح و ساخت ویژه ای متناسب با کل طرح یافته اند. نور طبیعی و مصنوعی در پروژه نیز از کیفیت ویژه ای برخوردار بوده و حالتهای مختلفی از نورپردازی و نیازهای کاربران را تأمین می نماید. متریال کف توسط ارتباط لامسه ای که با کاربر فضا برقرار می کند بر احساس صمیمیت و ارتباط وی با فضای دوستانه گفتگو می افزاید.

اجرای پروژه طی 63 روز از شروع تخریب وضع موجود تا تحویل پروژه به کارفرما و بصورت شبانه روزی انجام گرفته است. سقفهای کاذب، دیواره معلق و بخشهایی از جداره ها از جنس پنلهای گچی کناف و با سازه فلزی اجرا شده است. جداره های با طرح پارامتریک از 220 قطعه CNC شده با ابعاد مختلف و از پنلهای XPS و EPS با چگالیِ حداکثر ساخته شده و در محل کارگاه مونتاژ و نصب گردیده است.

جهت رسیدن به مقاومت و سختی مطلوب نهایی، پوشش یا کوتینگی از مواد پایه سیمانی بر روی جداره پاشیده شده و پس از خشک شدن کامل؛ سمباده کاری و پرداخت نهایی با بتونه مخصوص و نیز یک لایه گچ سفید، انجام شده است. در انتها عملیات رنگ آمیزی با پوشش نهایی پلی اورتان و رنگ سفید و یا سیاه جلوه ای جذاب و تماشایی به سطح جداره ها بخشیده است.

چیدمان ریزفضاها، مبلمان و تجهیزات با توجه به شرایط و نیازهای کارفرما و پیشنهادات مشاور بصورتی منعطف و با نگاه به نیازهای آینده فضا طراحی شد. سکوهای نشیمن، میزهای کار و مبلمان بصورت هماهنگ با دیگر عناصر معماری داخلی ساخته و یا انتخاب شده اند و بصورت منعطف و شناور در فضا جهت بهره بردن کاربر از تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته مخفی در فضا قابلیت جابجایی و استقرار دارند.