دفتری مرکزی شرکت ونوس شیشه

Venus Glass Office

گزارش خطا
معمار مسئول : رضا نجفیان
شرکت معماری : رنا دیزاین
نوع پروژه : داخلی

دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی ۴۹۰ متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری ـ اداری قرار گرفته است.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران اداری - دولتی معماری جمهوری اسلامی رضا نجفیان دفتر رنا دیزاین دفتری مرکزی شرکت ونوس شیشه ونوس شیشه جایزه معماری داخلی ایران نهمین جایزه معماری داخلی ایران

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

شرکت ونوس شیشه

نظارت :

رنا دیزاین

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

سروش نایب عباس

تیم طراحی | همکاران پروژه :

نگین همرنگ، بهاره یوسف شاهی، سحر بیات، محمدحسین حمزه لویی،  مریم نجفیان، شیوا هوشمندنژاد، ساغر مشیری امین، محمدرضا پیری

اطلاعات کلی

سال : 1394-1395/2015-2016
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی، دفتر
مساحت پروژه : 495 مترمربع
وب سایت : www.venusglass.net
آدرس : ایران، تهران، پاسداران شمالی، نبش نارنجستان چهارم، برج آرتمیس، طبقه 9

شرح

شیشه نه فقط به عنوان مصالحی شفاف، بلکه به عنوان ماده ­ای که می ­تواند نقشی مهم و اصلی در صحنه ­ی طراحی بازی کند، دارای جایگاهی مهم و قابل توجه می باشد. اجحاف بزرگیست در حقش که همیشه واسط باشد میان بیرون و درون، میان چشم و شیء، میان هرچیز و هر چیزِ دیگر... شیشه باید باشد که باشد به هر عنوان شایسته...
دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی ۴۹۰ متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری ـ اداری قرار گرفته است. ایده­ ی اصلی طراحی، استفاده از شیشه به عنوان عنصری مهم، تأثیرگذار و شکل دهنده در تمامی بخش های پروژه و نمایش کارکردهای متعارف و همچنین نامتعارف و خلاقانه از شیشه در تمامی فضاها با بیانی قوی، شاخص و در عین حال منسجم در نظر گرفته شده است. به گونه ای که خود فضاها و عناصر و اجزاء مختلف پروژه همچون نمونه ­هایی عینی و کامل از این کارکردهای ویژه باشند.

به دلیل تنوع نمونه ها و انواع مختلف شیشه های ساختمانی، و حتی تنوع زیاد شیشه های شفاف به ظاهر معموبی، از تمامی انواع آن، جهت نشان دادن خصوصیات و ویژگی های خاص هر کدام استفاده و تلاش شده که با نگاهی متفاوت و با به کارگیری جزئیات طراحی و اجرایی خاص و خلاقانه، از شیشه های پابت و متحرک متنوع در موقعیت های مختلف به عنوان دیوار، سقف، کف، قفسه، جداکننده، عناصر سازه ای، مبلمان، میز، رویه و غیره استفاده های ویژه و نمایشی گردد تا خود فضای پروژه به شورومی کامل و نمونه از تمامی کاربردهای شیشه برای نمایش و توضیح به مخاطبین شرکت تبدیل گردد. همچنین سعی شده که از فراینده های مختلف کار بر روی شیشه مانند چاپ و لمینیت نیز بخوبی استفاده گردد. جهت تعدیل حس سرما و انعکاسات زیاد شیشه، از مصالح گرمی همچون چوب طبیعی استفاده شده تا کاربر و مخاطب فضا، شرایط مطلوب تری را تجربه نماید.

مدیر اجرائی: سروش نایب عباس

منابع اینترنتی :

http://www.renadesign.com