دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

Faculty of Management University of Tehran

گزارش خطا
معمار مسئول : حسین امانت
شرکت معماری : دفتر معماری امانت
نوع پروژه : داخلی

رشد صنعت تجارت و تجارت بین‌الملل در ایران باعث شد تا دانشگاه تهران یک دانشکده مدیریت بازرگانی تاسیس کند. این ساختمان شامل چهار بلوک عملکردی مجزا است که عضو اتحادیه دانشجویی، مطالعات مقطع کارشناسی، مطالعات پس از تحصیلات، یک کتابخانه، سالن و کلاس‌های کوچک هستند. مرکز اصلی فعالیت، " حیات " مرکزی است که از نمونه‌هایی از کالج‌های سنتی در سراسر خاورمیانه الهام‌گرفته شده‌است. کلاس‌های دانشجویان، دفاتر اداری و اتحادیه دانشجویی این حیات را با یک استخر منعکس‌کننده در مرکز احاطه کرده‌اند.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران دانشگاه تهران معماری پهلوی دوم آموزشی دانشگاه دفتر معماری امانت حسین امانت

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

دانشگاه تهران

اطلاعات کلی

سال : 1359/1980
دوره تاریخی : پهلوی دوم
کاربری : آموزشی، دانشگاه
مساحت پروژه : 1100 مترمربع
وب سایت : management.ut.ac.ir/history
آدرس : ایران، تهران، تقاطع  بزرگراه شهید دکتر چمران و جلال آل احمد

شرح

این دو مربع کوچک مربع , به صورت مورب از گوشه‌های حیات اصلی , خانه کتابخانه و بخش تحصیلات تکمیلی قابل‌دسترسی بودند . طرح معماری و معماری، ریتم، هندسه و نظم معماری اسلامی - اسلامی را دنبال می‌کند. سردر، با مدخل اصلی مدخل در شرق، و دیگری در جنوب، که ارتباط شفاف با فضای باز برای گسترش آتی ممکن فراهم می‌کند. با توجه به نگرانی‌های اکولوژیکی، ساختمان رو به جنوب است و دیوارها به رنگ سایه درآمده و از نور مستقیم خورشید محافظت می‌کنند. نور طبیعی از طریق نور خورشید افزایش پیدا کرده‌است که به نور اجازه ورود و نمایش گرما را می‌دهد. از آجر زرد رنگ و بتن مسلح، تمام مواد محلی برای مقاومت در برابر نیروهای زلزله استفاده شد و مقادیر عایق حرارتی مورد نیاز را فراهم نمود.

دانشکده مدیریت تحت عنوان موسسه علوم اداری در سال 1334 هجری شمسی به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمان های دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران راه اندازی گردید و فعالیت خود را با همکاری گروهی از اساتید آمریکایی آغاز نمود. از شهریور 1336 اداره آن به متخصصان و اساتید ایرانی واگذار گردید و موسسه نیز بنام « موسسه علوم اداری و بازرگانی » تغییر نام یافت. در سال 1343 با تصویب شورای دانشگاه و تایید شورای مرکزی دانشگاه ها این مرکز علمی با تغییر نام به « دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی » به فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود ادامه داد. در تاریخ دی ماه سال 1378 بر اساس مصوبه شورای دانشگاه تهران و سپس در تیر ماه 1379، براساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی نام دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی به « دانشکده مدیریت » دانشگاه تهران تغییر یافت.

دیگر پروژه های معمار

منابع اینترنتی :

http://www.amanatarchitect.com/

منابع مکتوب :

مهندسین مشاور نقش جهان پارس و همکاران (1388) . معماری معاصر ایران 75 سال تجربه بناهای عمومی. تهران: شرکت طرح و نشر پیام سیما