طرح پیشنهادی مهندسان مشاور شيردل و همكاران برای مسابقه پدیده کیش

Padideh Kish

گزارش خطا
معمار مسئول : بهرام شیردل
شرکت معماری : مهندسان مشاور شيردل و همكاران
نوع پروژه : داخلی

برنده جایزه اول مسابقه طراحی جامع پدیده کیش، مکانی تفریحی در جزیره کیش ایران، گروه معماری شیردل و همکاران است. طرح این گروه یک مکان فوق‌العاده هیجان‌انگیز است که به بهبود و تعمیق تجربه یک سفر کمک می‌کند و در ذهن هر بازدیدکننده باقی می‌ماند. ایده طراحی این گروه از کنارهم‌گذاری، تعامل، و توسعه مفاهیم موجود در معماری ایران به وجود آمده است.

برچسب ها
برچسب ها :
فرهنگی مسکونی ورزشی معماری جمهوری اسلامی هتل تجاری پارکینگ کیش بهرام شیردل مهندسان مشاور شيردل و همكاران پدیده کیش مجموعه گردشگری پدیده کیش مسابقه پدیده کیش

اطلاعات کلی

دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، تجاری، فرهنگی، هتل، ورزشی، پارکینگ
مساحت پروژه : 860000 مترمربع
آدرس : ایران، هرمزگان، کیش

شرح

برنده جایزه اول مسابقه طراحی جامع پدیده کیش، مکانی تفریحی در جزیره کیش ایران، گروه معماری شیردل و همکاران است. طرح این گروه یک مکان فوق‌العاده هیجان‌انگیز است که به بهبود و تعمیق تجربه یک سفر کمک می‌کند و در ذهن هر بازدیدکننده باقی می‌ماند. ایده طراحی این گروه از کنارهم‌گذاری، تعامل، و توسعه مفاهیم موجود در معماری ایران به وجود آمده است.پدیده کیش از مهم‌ترین قطب‌های گردش‌گری در ایران و چهارمین قطب در خاورمیانه است که در قسمت جنوبی ایران واقع شده است. از این‌ رو، طراحی چنین مجموعه‌ای نیاز به یک روی‌کرد بسیار منطقی و خاص دارد و به دلیل وسعت زیاد زمین آن، طراحی آن فراتر از پروژه‌های معمولی می رود و شاید شبیه طراحی یک شهر است.بنابراین به دلیل حضور اقشار مختلف با ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی مختلف در این منطقه، این پروژه سعی کرده است تمامی این ویژگی‌ها را در طراحی خود در نظر بگیرد.