ویلای 1090

1090 Villa

گزارش خطا
شرکت معماری : مهندسین مشاور پادیر
مدیر پروژه :

عباس ذوالقدر

ویلای شماره ده نود در زمینی مستطیل شكل و بدون شیب به مساحت ١٢٠٠ متر مربع در منطقه كردان در همسایگی غربی تهران قرار گرفته است.

برچسب ها
برچسب ها :
مسکونی ویلایی البرز معماری جمهوری اسلامی سعید میرمحمدصادقی ویلا 1090 ویلا ده نود لادن زارعی کردان مهندسین مشاور پادیر جایزه معماری داخلی ایران نهمین جایزه معماری داخلی ایران

تیم پروژه

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

سمیر بهمنش، فرهنگ محمدی

سازه (طراحی، اجرا) :

نسیم میثاقی، عباس ذوالقدر

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

عارف صمدی

ارائه :

نسترن روحی پور

عکاس : علی دقیق
تیم طراحی | همکاران پروژه :

نسیم میثاقی، بنفشه زارعی، نسترن روحی پور، سمیر بهمنش، فرهنگ محمدی، عارف صمدی، سیاوش جلیلی، ابراهیم مهاجر، سارا حسین خانی

اطلاعات کلی

سال : 1395/2012-2015
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 420 مترمربع
آدرس : ایران، البرز، اتوبان کرج به سمت قزوین ،پل کردان ، شهرک طاووسیه

شرح

ویلای شماره ده نود در زمینی مستطیل شکل و بدون شیب به مساحت ١٢٠٠ متر مربع در منطقه کردان در همسایگی غربی تهران قرار گرفته است.

ساختمان ویلا دید خود را به سمت همسایه های مجاور با استفاده از لوور های چوبی محدود کرده است و توجه خود را به سمت جنوب معطوف داشته است و توانسته است با سطح وسیع نورگیر به سمت جنوب، علاوه بر آنکه نور طبیعی سرشاری را به فضاهای داخلی هدایت کند، امکان دید به محوطه و فضای استخر را از طبقات و فضاهای مختلف داخلی تامین نماید.

ساختمان ویلا از سه طبقه اصلی تشکیل شده است. طبقه زیرین که به کفی معلق روی یک سطح پوشیده از سبزینگی شبیه است. و طبقات میانی و فوقانی که از چهار قاب عکس سازه ای، که به پوسته بتنی ساختمان متصل هستند، آویخته شده اند.

یکی از فضاهای ویژه که در داخل ویلا ایجاد شده است، طبقه زیرین می باشد که امتداد بدون واسطه ای از استخر و محوطه اطراف آن می باشد و به این شکلی طراحی شده است که کاربرد یک تراس مسقف در کنار استخر را داشته باشد.

طبقه میانی از فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه تشکیل شده است و از طریق فضاهای خالی متعددی که در کف طبقه ایجاد شده اند، تجربه و چشم انداز متفاوتی را از محوطه استخر ارایه می نماید.

وقتی از پله ها به سمت طبقه فوقانی، که فضاهای نشیمن خصوصی و اتاق خواب ها را شامل می شود میروی، فضاهای خالی در بین کف های معلق طبقات، در حالی که اجازه می دهند نور طبیعی به فضاهای داخلی ویلا راه پیدا کند، ارتباطی بصری و فیزیکی بین طبقات مختلف ویلا ایجاد می کند.

مصالحی که در داخل ویلا استفاده شده اند امتداد بدون واسطه آن چیزی است که فضاهای بیرونی و محوطه ویلا را شکل داده است. به منظور ایجاد هماهنگی و پیوستگی بین درون و بیرون ساختمان ویلا، بتن اکسپوز، چوب و فضای سبز، عناصری هستند که هم فضاهای داخلی و هم فضاهای خارجی ویلا را شکل داده اند.

ساخت بتن اکسپور: عباس ذوالقدر

هماهنگ کننده  پروژه: نسیم میثاقی

مدیر اجرا: عباس ذوالقدر، علی عبدالباقی

پیمانکار: سعید میر محمد صادقی، عباس ذوالقدر

گرمایش سرمایش: دامون تهویه

مشاور و همکار اجرایی لندسکیپ: ابراهیم مهاجر، سارا حسین خانی