باشگاه دانشگاه تهران

Club & Restaurant of University of Tehran

گزارش خطا
معمار مسئول : رولان مارسل دوبرول
نوع پروژه : داخلی

ساختمان باشگاه در ضلع جنوب غربی سایت دانشگاه تهران با ابعاد 50*50 متر ساخته شده است. معماری و مصالح به کاررفته در ساختمان یادآور معماری اوایل مدرنیسم اروپا است.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران دانشگاه تهران معماری پهلوی دوم تفریحی - گردشگری باشگاه پذیرایی اداری - دولتی اقامتی خوابگاه رولان مارسل دوبرول باشگاه دانشگاه تهران Club & Restaurant Tehran University

گالری

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

کارفرما: دفتر فنی دانشگاه تهران / بهره‌بردار: دانشگاه تهران

اطلاعات کلی

سال : 1317-1320/1938-1941
دوره تاریخی : پهلوی دوم
کاربری : اداری - دولتی، تفریحی - گردشگری، باشگاه پذیرایی، اقامتی، خوابگاه
مساحت پروژه : 2500 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

شرح

ساختمان باشگاه در ضلع جنوب غربی سایت دانشگاه تهران با ابعاد 50*50 متر ساخته شده است. معماری و مصالح به کاررفته در ساختمان یادآور معماری اوایل مدرنیسم اروپا است. از آنجایی که ساختمان دارای دو عملکرد جداگانه است: بخش تفریحی و فضای اداری؛ لذا در طبقه همکف، یک سالن بزرگ غذاخوری و فضاهایی جهت گذران اوقات فراغت طراحی شده است. در وسط این فضاها پاسیوی بزرگی که از یک طرف به راهروی بین فضاها و از طرف دیگر به آلاچیق زیبایی محدود می‌شود، جو زیبا و دلنشینی را در محیط خارجی باشگاه ایجاد می‌کند. در سرتاسر ضلع جنوبی، تراس روبازی قرار دارد که از سطح باغچه‌ی روبه‌روی آن بلندتر است و باعث می‌شود که زاویه‌ی دید بهتری برای تماشاگران به وجود آورد. در این باشگاه چندین فضای خوابگاهی نیز طراحی شده است که به احتمال زیاد برای اساتید میهمان در نظر گرفته بوده‌اند.

دیگر پروژه های معمار

منابع مکتوب :

بانی مسعود، امیر. (1391). معماری معاصر ایران در تکاپوی بین سنت و مدرنیته، تهران: نشر هنر معماری قرن