ساختمان انبار شرکت سیستم

System Warehouse

گزارش خطا
معمار مسئول : مهران خوشرو
نوع پروژه : داخلی

پروژه‌ «انبارسیستم»، بازخوانی یک دیاگرام صنعتی رایج است: هم نشینی انبار قطعات متعلق به ماشین‌آلات ساخت سرامیک و فضای خدماتی آن در سازه‌ی ارزان‌قیمت سوله.

برچسب ها
برچسب ها :
صنعتی البرز معماری جمهوری اسلامی دفتر معماری ساختار الگو پایدار مهران خوشرو ساختمان انبار شرکت سیستم انبار سیستم انبار شرکت سیستم انبار جایزه معماری داخلی ایران دهمین جایزه معماری داخلی ایران

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

پیام خلیلی، سیستم سرامیک ایرانیان

نظارت :

جواد هداوندی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

سروش علیپور


سازه (طراحی، اجرا) :

پدرام زرپاک

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

علی پیلتن

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

علی غنی زاده

تیم طراحی | همکاران پروژه :

نیلوفر اسماعیلی، ریحانه میرآفتاب، نسترن نامور، ثمین مصطفایی، پگاه ذوقی، آذین طلوع شمس

اطلاعات کلی

سال : 1395-1396/2017
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : صنعتی، انبار
مساحت پروژه : 1500 مترمربع
آدرس : ایران، البرز

شرح

افزایش کیفیت فضای وسیع و کم‌ تردد انبار با انگیزه‌ی پیوند آن با سایر فضاها مورد توجه قرار گرفت و هم ‌زمان جدا شدن از کلیشه‌ی سوله و انبارهای مرسوم در منطقه به مسئله‌ی پروژه تبدیل شد. با در نظر گرفتن یک پیله‌ی سفید روی تمام سازه ، دگردیسی برای سوله‌ای که نمی‌خواست سوله باشد آغاز گشت. در این فرآیند پوسته‌ی خارجی بر پایه‌ی هندسه‌ی مثلثی سازه روی تمام کاربری‌ها رشد کرد تا بیانی یکپارچه حاصل شود، بیانی که بیشتر نمایانگر نوعی دینامیسم باشد تا سوله‌ی اولیه.

با گذر از بیرون به درون، سازمان‌دهی مشخصی زیر ساختار عریان پوسته آشکار می‌شود. ساختمان خدماتی مانند محموله‌ای شفاف درون انبار جای گرفته ؛ موجود زنده‌ای که مکانیسم داخلی‌ اش پیداست: جعبه‌ای درون جعبه‌ای دیگر. رابطه‌ی فضای اداری و انبار گفتگویی دائمی و جریان سیالی از فضاست که تجربه‌ی جدیدی برای کاربرانش به همراه دارد . حضور در هرکدام به معنی حس کردن فضا تا منتهای دیگری است و انعکاس‌های چندگانه‌ای که در مرز شفاف آن‌ها شکل می‌گیرد به تجربه‌ی درهم‌تنیدگی آن‌ها می‌افزاید. بیان درون مانند بیرون سفید و بی‌آرایه است و تنها گیاهان و توده های کدر فضاهای سرویس ها رنگ دارند که اولی برشی از طبیعت در فضای صنعتی است و دومی محصول خط تولیدی است که پروژه برای پشتیبانی از آن ساخته شده است .فضای انبار و پشتیبانی مثل یک رابط هستند که روشنایی و ارتباط با بیرون را برای هم فراهم می کند.

منابع اینترنتی :

https://www.archdaily.com