ساختمان اداری سرمشق

Sarmashgh Office

گزارش خطا
معمار مسئول : محمدعلی نقی خانی
شرکت معماری : گروه معماری کهن خشت
نوع پروژه : داخلی

پروژه زمانی به ما ارجاع داده شد که نقشه های معماری تهیه شده بود. با مذاکره با کارفرما و بنا به خواسته های وی، نقشه ها تغییر کرد و پلانی با خلوص فضایی بهتر و حداکثر نورگیری و کاربری طراحی شد. به طوری که فضاها، یک کل واحد است و ارتباط افقی پلان طبقات  قطع نمی شود، پله و آسانسور صرفا نقش دسترسی بین بخش های مختلف را دارد.

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

مهدی میرزا دائی، حسین مسلمی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

مرتضی نایب زمان

ارائه :

حمیدرضا مجنونی

عکاس : علی دقیق
تیم طراحی | همکاران پروژه :

محسن سمیعی، محسن تقی زاده، محسن حسینی، روح الله تباعی

اطلاعات کلی

سال : 1396/2017
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی، دفتر
مساحت پروژه : 682 مترمربع
آدرس : ایران، تهران

شرح

با توجه به این که زمین پروژه در یک بافت مختلط مسکونی و اداری قرار گرفته است، تلاش شد تا در طراحی جداره های خارجی (جنوبی و شمالی)، نمای جنوبی در راستای خیابان اصلی بیانگر "قالب" اداری بنا و جداره شمالی که در کوچه قرار دارد در ارتباط با بناهای مسکونی باشد.

بنابراین در جداره جنوبی، تیغه هایی آجری با زوایای متفاوت پیش بینی شد، تا ضمن اینکه نور را در فضای یکدست داخلی کنترل کند، دید به نماهای آشفته و نا همگون بیرونی را برای کاربران تعدیل کند. همچنین این تیغه های آجری بصورت شاعرانه ای در درون و بیرون در طول روز با نور و سایه بازی میکنند و با ترکیب با گیاهان جذابیت ویژه ای برای کاربران داخلی و عابران شهری ایجاب میکند. استفاده از "آجر" به عنوان ماده اصلی، اشاره به بناهای قدیمی و هویت بافت منطقه دارد.


منابع اینترنتی :

https://www.archdaily.com