لابی سینما تیراژه دو (سکانس سرخ)

Crimson Sequence

گزارش خطا
معمار مسئول : شبیر موسوی، امیررضا فاضل، مهدی کلاهی
نوع پروژه : داخلی

همان گونه که این پروژه  اساسا طراحی فضای سینمایی است، با عدم فعالیت سازگار نیست. از این رو، لابی به شکل جداگانه طراحی شده است تا کاربران را درون یک مسیر مرموز مانند یک بازیگر در محل فیلم قرار بگیرند، انگار که در داخل یک فیلم بر روی فرش قرمز قدم می زنند. لابی به عنوان یک توالی پویا در بستر آن نمایش داده می شود، در نتیجه، یک تجربه فضایی متفاوت از دیدگاه ها، افق ها و حرکات و المان های داخلی به وجود می آید.

تیم پروژه

سازه (طراحی، اجرا) :

سهیل آصف

عکاس : مهدی کلاهی، محمد حسین ساداتیان
تیم طراحی | همکاران پروژه :

مسعود الماسی، فرشاد حبیبی

اطلاعات کلی

سال : 1396/2017
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : تجاری
مساحت پروژه : 130 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، منطقه 7، اتوبان امام علی

شرح

چالش بزرگی که این استودیو در طراحی لابی با آن مواجه بود طراحی مرکز خرید مواد غذایی و فوت کورت های food court’s مجموعه بود. پس زمینه طراحی این مجموعه به علت عدم صحت ورودی یک مجموعه فرهنگی به شکلی بود که بیشتر افراد در هنگام  وارد شدن به مجموعه آن را یک مرکز خرید می دیدند و از وجود مجتمع فرهنگی و سینما مطلع نبودند.

قبل از نوسازی، لابی شامل دو سطح با ارتفاع متفاوت بود که حدودا یک متر از پله ها فاصله داشتند. به عبارت دیگر، دارای یک مسیر دسترسی و دو فضای غیر فعال بودند.

به همین دلیل، سطح پایین تر لابی به سه بخش تقسیم می شود که از سطح زمین به سطح آستانه بالا می آیند. نرده این سطوح به شکلی است که همه فضا را پوشش می دهد و به سقف اتصال می کند. فرمت نرده ها هم چنان به سقف اتصال یافته و فرمت سقف را به وجود آورده است. چراغ های چندگانه محصور، برای شکستن تداوم بصری به چند فریم نورانی در قاب های خطی قرار گرفته اند و از این طریق در فضا حرکت می کنند. رنگ انتخابی برای فضا بر اساس طیف قرمز و صورتی روشن است به این منظور است که فضای لابی برجسته شود و جدا از فضای فروشگاه تیراژه شود.

منابع اینترنتی :

https://www.archdaily.com