ويلای آنا و سعيد

Villa for ANNA & SAEID

گزارش خطا

در این پروژه سعی کردیم تا با طراحی فضاهای باز به عنوان بستر اصلی شکل گیری رفتارهای جمعی، جاری کردن آن در ترازهای مختلف و سپس تعریف دسترسی ها و فضاهای ارتباطی به مانند حلقه های اتصالی و  فضاهای بازی پویا، بنا را به مانند درختی درآوریم که می توان از ان بالا رفت. از این طریق به جای تک فضاهای مستقل، شبکه ای در هم تنیده از فضاهای باز، گودال باغچه، حیاط مرکزی و مهتابی، با قابلیت اتفاق رفتارهای متنوع فردی و جمعی شکل می گیرد و  فضای بیرون نیز در ارتباطی زنده با  درون به صورت سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند.

برچسب ها
برچسب ها :
اصفهان جایزه معمار مسکونی ویلایی معماری جمهوری اسلامی الهام گرامی‌ زاده نائینی احسان حسینی دفتر فرایند منطقی در طراحی معماری معمار 94 ويلای آنا و سعيد ويلا آنا و سعيد Villa for ANNA & SAEID

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

سعید صادقیان، آنا قدسی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

عباس جبیری


سازه (طراحی، اجرا) :

هوشنگ اشرفی

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

شاهنظری

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

حسینی

ارائه :

نیلوفر موسوی، حسین حسینی، حمیدرضا گوگردچیان

اطلاعات کلی

سال : 1394/2015
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 420 مترمربع
آدرس : ایران، اصفهان، مرق، دهکده زیتون

شرح

زمین ۱۰۰۰ متری پروژه ویلای آنا و سعید که در شهریور ۱۳۹۱ به ما پیشنهاد شد در شهرک زیتون در۱۰ کیلومتری شهر تاریخی اصفهان در ایران می باشد. شهرک زیتون، مجموعۀ مسکونی ویلایی کوچکی است که پلاک‌های آن عمدتاً متعلق به پزشکان است و بافت ویلایی بسیار پرتراکمی دارد. 

احجام پر پروژه با شکل گیری در اطراف فضاهای باز، آنها را در برمی گیرند و ضمن ایجاد درونگرایی و محرمیت، ارتباط فضاهای بسته، بازو نیم باز را به حداکثر می رسانند. فضاهای بسته پروژه همگی رو به خالی میانی است، از خلال آن با بیرون ارتباط بر قرار می نمایند و اینگونه الگوی فضاهای آشنای معماری ایرانی (حیاط مرکزی، مهتابی و گودال باغچه) را زنده می کنند. زیر بنای تقریبی این پروژه ۴۲۰ مترمربع در سه طبقه می باشد، سازه اسکلت فلزی و سقف کامپوزیت، گرمایش رادیاتور و پکیج و سرمایش کولر آبی است. این پروژه در شهریور ۱۳۹۳ به اتمام رسید.

منابع اینترنتی :

http://www.lpoffice.ir

https://www.archdaily.com