تداوم ایثار: طرح پیشنهادی برای مسابقه طراحی پلاسکوی نو

Porposal of Abolfazl Malaijerdi and Mohammad Zabihollahi for New Plasco Design Competition

گزارش خطا
معمار مسئول : ابوالفضل ملایجردی، محمد ذبیح‌اللهی
نوع پروژه : داخلی

بنای مستقر شده در مکان ساختمان پلاسکو ترکیبی است از تداوم و فضا و برای یافتن چنین فرمی به پاس ایثار و از خودگذشتگی آتش نشانان عزیزمان از لوگوی سازمان آتش نشانی الهام گرفته شده. فرم بنا کاملا سیال می باشد که استواری و استقامت عظیمی را تداعی می کند.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران معماری جمهوری اسلامی تجاری ابوالفضل ملایجردی محمد ذبیح‌اللهی تداوم ایثار: طرح پیشنهادی برای مسابقه طراحی پلاسکوی نو New Plasco Design Competition پلاسکو

گالری

اطلاعات کلی

سال : 1397
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : تجاری
آدرس : ایران، تهران

شرح

تنش های حاصل از حوادث در حافظه زمان و مکان ذخیره خواهد شد و بر صفحه اذهان مخاطبین فضا و عابرین خواهد نشست. در این میان آنچه که دیگربار در همان مکان در قالب بنایی جایگزین برپاخواهد شد، فرصتی است برای بازگرداندن و دمیدن روح امنیت روانی و فیزیکی به کالبد فضایی بنای جایگزین و تخلیه بار روانی منفی راکد در فضا جهت بازگرداندن حضور مردمی به مکان پلاسکو.

 بنای مستقر شده در این مکان ترکیبی است از تداوم و فضا و برای یافتن چنین فرمی به پاس ایثار و از خودگذشتگی آتش نشانان عزیزمان از لوگوی سازمان آتش نشانی الهام گرفته شده. فرم بنا کاملا سیال می باشد که استواری و استقامت عظیمی را تداعی می کند. در طرفین بنا سعی شده از سه عنصرآب، نور و گیاهان استفاده شود آب به معنای پاکی و روان بودن، نور به معنای نهایت خلوص و روشنایی، گیاهان به معنای بی کران زنده بودن و زندگی و در نهایت فضای امن پلاسکو. ساختمان پلاسکو پس از حادثه نماد و سمبل از خودگذشتی و انسانیت تمام شهدای آتشنشان است بر همین اساس طبقه آخر و بام اختصاصا جهت یادبود این مرادان بزرگ بصورت گودال باغچه با عنصر نور آب و فضای نشستن و قدم زدن جهت ادای احترام به کرامت این شهدا طراحی شده است و همینطور طبقه زیرین بام نمایشگاه و سالن فرهنگی و اجتماعات جهت فضای تعامل و یادبود و ایثار مد نظر قرار گرفته شده است.

منابع اینترنتی :

http://www.newplasco.com