برج‌های اسکان

Eskan Towers

گزارش خطا
معمار مسئول : موشه باشان
شرکت معماری : شرکت اسکان ایران، شرکت A.M.Y
نوع پروژه : داخلی

تعداد ۹۰ واحد مسکونی در ۲۳ طبقه از هر برج قرار دارد که به طور منظم، به صورت ۴ واحد در ۲۲ طبقه و نیز ۲ واحد در طبقه‌ی بیست و سوم منتشر شده‌اند.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران اداری - دولتی مسکونی تجاری برج برج‌های اسکان شرکت اسکان ایران شرکت A.M.Y موشه باشان

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

بنیاد پهلوی 

اطلاعات کلی

سال : 1356/1977
دوره تاریخی : پهلوی دوم
کاربری : مسکونی، برج، تجاری، اداری - دولتی
مساحت پروژه : 4700 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، ضلع شمال شرقی چهارراه میرداماد، خیابان ولیعصر

شرح

تعداد ۹۰ واحد مسکونی در ۲۳ طبقه از هر برج قرار دارد که به طور منظم، به صورت ۴ واحد در ۲۲ طبقه و نیز ۲ واحد در طبقه‌ی بیست و سوم منتشر شده‌اند. واحدهای دوخوابه متراژهایی معادل ۱۸۵ متر مربع، سه‌خوابه‌ها ۲۰۵ متر مربع و چهارخوابه‌ها ۲۲۵ متر مربع دارند. هر واحد شامل سالن پذیرایی، اتاق‌های خواب، آشپزخانه، بالکن، رختشویخانه، سرویس بهداشتی مهمان، سرویس بهداشتی فرزندان، سرویس بهداشتی مختص صاحبخانه، حمام و یک اتاق برای مستخدم با امکانات کامل و مستقل است.
سه طبقه پارکینگ مسکونی مستقل برای این برج تعبیه شده که از همکف به پایین شامل ۳۰۰ واحد پارکینگ به همراه ۲۰۰ واحد انباری میباشد. شوتینگ، زباله سوز و تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب از دیگر امکانات این سازه هستند. موتورخانه‌ی ساختمان شامل سه دستگاه بویلر، سه دستگاه چیلر، پمپهای آب، برق اضطراری، آتش‌نشانی، ردیاب دود، مرکز تلفن، منبع آب اضطراری در پشت‌بام و سه دستگاه آسانسور باربر و نفربر است که برای هر برج تعبیه شده‌اند. طبقه‌ی تراس، استخر بزرگسالان و استخر کودکان را در خود جای داده است. تعداد ۴۰ دستگاه واحد اداری در مساحتهای مختلف در دو طبقه به نام مرکز خرید اسکان نیز طراحی شده است و دو طبقه‌ی زیرزمین و همکف دارای ۶۰ باب مغازه با مساحتهای مختلف هستند. پارکینگ‌­های اداری و تجاری مستقل از مسکونی‌ها، در سه طبقه، از همکف به بالا طراحی شده و شامل ۱۶۰ واحد پارکینگ و ۶۰ واحد انباری تجاری–اداری می‌باشد.