هتل پاسارگاد فرشته

Fereshteh Pasargad Hotel

گزارش خطا
معمار مسئول : زاها حدید
نوع پروژه : داخلی
برچسب ها
برچسب ها :
تهران اقامتی معماری جمهوری اسلامی هتل هتل پاسارگاد زاها حدید

اطلاعات کلی

سال : 1389/2010
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : هتل، اقامتی
مساحت پروژه : 106000 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، الهیه، ضلع غربی باغ سفارت روسیه 

شرح

شهر تهران  با جمعیتی بالغ بر دوازده میلیون نفر و به عنوان پایتخت تبادلات تجاری و سیاسی کشور ، در حال حاضر فاقد هتل پنج ستاره منطبق با استانداردهای بین المللی است و طول عمر اکثر هتل های صاحب نام تهران که هم اکنون مشغول ارائه خدمات هستند به بیش از چهل سال می رسد و فقدان چنین زیرساخت های مهمی، مانع شکوفایی و رشد اقتصادی شهر و کشور خواهد بود. پروژه هتل فرشته پاسارگاد، در پاسخ به رفع این کمبود و در راستای ارتقای سطح کیفی صنعت هتلداری در ایران، تعریف گردیده است.

ساختمان هتل فرشته پاسارگاد، برجی است مشتمل بر 46 طبقه، که در زمینی به مساحت 4,500 مترمربع و با زیربنایی در حدود 106,000 مترمربع احداث خواهد شد.این مجموعه شامل 623   واحد پارکینگ استاندارد ، 47 واحد تجاری مختص هتل ، 2000 مترمربع فضای اداری ، 10 واحد رستوران و کافی شاپ در طبقات مختلف و با تم های متفاوت ، تالارهای مراسم و سالن اجتماعات با ظرفیت 1000 نفر، اتاق های مخصوص جلسات، 300 واحد شامل اتاق ها و سوئیت های هتل، و 40 واحد هتل آپارتمان می باشد. مجموعه استخر، اسپا و سالن بدنسازی در دو طبقه و مشاعات و لابی های بسیار وسیع از دیگر ویژگی های این پروژه می باشد.

تعداد 26 دستگاه آسانسور با سرعت ها و ظرفیت های مختلف و 6 دستگاه پله برقی، وظیفه حمل و نقل عمودی در این پروژه را بر عهده دارند.