ساختمان اداری گلفام

Golfam Building

گزارش خطا
نوع پروژه : داخلی

برنامه پروژه شامل طراحی 15 واحد اداری در یک بلوک 5 طبقه بر روی پیلوتی به همراه فضاهای لابی، مشاعات، انبار و پارکینگ های مربوطه می باشد.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران اداری - دولتی معماری جمهوری اسلامی ساختمان اداری گلفام رضا دانشمیر کاترین اسپریدونف مهندسین مشاور حرکت سیال جایزه معماری داخلی ایران

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

شرکت شهر ایده آل پاسارگاد

نظارت :

شرکت حرکت سیال

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

هومن فرخی، مسعود سلامیان

سازه (طراحی، اجرا) :

هومن فرخی، مسعود سلامیان

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

یعقوب آصفی

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

محمدرضا قدوسی زاده

عکاس : علی دقیق
تیم طراحی | همکاران پروژه :

مهدی علی بخشیان، پویا خدائیانی، علی افسرمنش تهرانی،احمد خسروی، آویده کامرانی، الهه نجفی، علیرضا اسفندیاری، احسان حسن پور لیما

اطلاعات کلی

سال : 1389-1391/2010-2012
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی
مساحت پروژه : 2994.6 مترمربع
آدرس : ایران، تهران ، بلوار جردن، خیابان گلفام، پلاک 38

شرح

سایت پروژه گلفام در قطعه زمینی جنوبی به مساحت حدود 637.5  مترمربع و در یکی از کوچه های فرعی خیابان جردن واقع گردیده و برنامه پروژه شامل طراحی 15 واحد اداری در یک بلوک 5 طبقه بر روی پیلوتی به همراه فضاهای لابی، مشاعات، انبار و پارکینگ های مربوطه می باشد (با توجه به ضوابط شهرداری تهران، جرم پروژه می بایست در 60 درصد بخش شمالی زمین و در مجاورت کوچه اسقرار یابد).

کانسپت طرح، با توجه به کشیدگی زمین و جرم قابل ساخت پروژه، عبارت بود از ایجاد یک فضای خالی میانی (همانند حیاط های مرکزی خانه های قدیمی) که امکان تأمین نور، تهویه مناسب و حداکثر استفاده از انرژی های طبیعی را فراهم می نماید. همچنین جهت تأمین زیربنای مورد نیاز واحدهای اداری، احجامی شناور و سیال در این فضای بینابین طراحی گردیدند که ضمن تضاد فرمال خود با ساختار اصلی پروژه، در قالب اشیائی معلق (با عملکرد اتاق جلسات)، سکانس های فضایی متنوع و بدیعی را در هر واحد بوجود می آورند. این احجام شناور، به صورت یکی در میان و با اندکی جابجایی نسبت به یکدیگر به جداره های دو طرف فضای تهی میانی متصل شده که با تغییر زاویه تابش خورشید، ترکیبات متنوعی از روشنی و تاریکی را در فضاهای داخلی ایجاد می نماید.

پیمانکار نما: شرکت تندیس آرا

منابع اینترنتی :

http://www.fma-co.com