مجله مهراز

Mehraz Magazine

گزارش خطا

اطلاعات تماس

تلفن : 02177591945
وب سایت : www.mehrazmagazine.com
پست الکترونیکی : info@mehrazmagazine.com
آدرس : ایران، تهران، ونک، خیابان عطار، پلاک 34، طبقه اول
محل نشریه : داخلی
نوع نشریه : فصلنامه
نوع فعالیت : تخصصی
نوع مالکیت : خصوصی
حوزه فعالیت : معماری
درجه علمی : علمی - عمومی
وضعیت نشریه : غیرفعال
اعضاءِ هیأت تحریریه : مسیح مستاجران، شهریار قرایی ، امیرعلی طوسی ، پریا صادقی، عرفان شریف نژاد ، نگین دزفولی ، فرید توکلی ، مرتضی عبادی ، پرنیان مستقیم
برچسب ها
برچسب ها :
مجله مهراز Mehraz Magazine

فصلنامه پیش رویتان اولین نشریه آنلاین تخصصی معماری است که از سال 1391 آغاز به کار کرده و حاصل تلاش معماران جوانیست که تصمیم گرفته‌اند به جبران بخشی از  بدهی معماران نسل جوان به فرهنگ و معماری ایران کهن بکوشند و در همین راستا تنها با هدف خدمت به جامعه معماری گرد هم آمده‌اند تا با همفکری دست به فعالیت در این زمینه بزنند. نام فصلنامه را "مهراز" انتخاب کردیم که از دو کلمه "مه" به معنی بزرگ و "راز" به معنی سازنده تشکیل شده و در گذشته به معماران اطلاق میشده و می توان گفت نام فارسی کلمه عربی "معمار" است.

مسابقات

برگزار کننده رویداد

نشریات

شرح

فصلنامه مهراز توجه عمده اش را به معماری معاصر ایران معطوف کرده و در کنار آن نیز نیم نگاهی به وقایع معماری روز در سطح بین الملل دارد. از همین رو هر شماره از فصلنامه به طور اختصاصی به یک موضوع خاص می پردازد. اکثراً موضوع اصلی مهراز بررسی پرونده حرفه ای و زندگی یکی از معماران تاثیرگذار در معماری معاصر ایران است. علاوه بر این در بخش های دیگر با پرداختن به رویدادهای مهم و تهیه گزارش ها و  مقالات و گفت و گوهای مختلف سعی در آگاهی رسانی به مخاطبان و افزایش دامنه فعالیت مجله را دارد. در نهایت در بخش آخر 10 عکس منتخب از 10 عکاس بین المللی در زمینه معماری منتشر می گردد.

فصلنامه مهراز به صورت الکترونیکی و رایگان از طریق وب سایت مهراز منتشر شده و در دسترس شما عزیزان قرار می گیرد.

در نهایت، مهراز حرکتی جدید و نهالی تازه در فضای معماری کشور است که خالی از عیب و نقصان نیست و نیاز به حمایت و پشتیبانی از طرف تمام قشرهای جامعه حرفه ای دارد. ما را از نظرات و انتقادات سازنده خود محروم نسازید.

فصلنامه مهراز دارای پروانه انتشار به شماره  79614 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مجوز نشر از سازمان رسانه های دیجیتال می باشد.

منابع اینترنتی :

http://www.mehrazmagazine.com