نشریه باغ نظر

Bagh-e Nazar Journal

گزارش خطا

اطلاعات تماس

تلفن : 02166915845
وب سایت : www.bagh-sj.com
نمابر : 66915830
پست الکترونیکی : baghnazar@yahoo.com
کد پستی : 1419843111
آدرس : ایران، تهران، خیابان آزادی. خیابان دکتر قریب. پلاک 23. پژوهشکده نظر
محل نشریه : داخلی
نوع نشریه : فصلنامه
نوع فعالیت : تخصصی
نوع مالکیت : خصولتی
حوزه فعالیت : معماری، شهرسازی، هنر
درجه علمی : علمی - پژوهشی
وضعیت نشریه : فعال
انتشارات : انتشارات پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر
اعضاءِ هیأت تحریریه : داراب دیبا، مجتبی انصاری، ناصر براتی، محمد خزایی، شهره جوادی، رضا داوری اردکانی، مهدی شیبانی، ایو پورتر، محمد قاری پور، ژان ژاک ترین، کلود مسو، آن اسگارد، ایو لوژنبول
برچسب ها
برچسب ها :
نشریه باغ نظر امير منصوری پژوهشکده نظر Bagh-e Nazar Journal مرکز تحقیقات هنر، معماری و شهرسازی

باغ نظر  به دو زبان فارسی و انگلیسی، در زمینه پژوهش های نظری هنر (معماری، شهرسازی و تجسمی) از سال 1382 با حمایت پژوهشکده نظر منتشر می شود. توجه به هنر و تمدن ایران و شرق، معرفی آخرین دستاوردهای محققان  بین المللی گسترش مرزهای دانش از جمله اهداف مجله باغ نظر است.

مسابقات

برگزار کننده رویداد

نشریات

شرح

مجله باغ نظر در راستای معرفی دستاوردهای محققان ایرانی به جامعه علمی جهانی، سعی دارد تا ضمن نمایه کردن مقالات به زبان انگلیسی و ثبت آنها در پایگاه های استنادی معتبر جهان ، توانسته با بین المللی کردن هیئت تحریریه و داوران در چاپ دستاوردهای محققان غیر ایرانی به زبان انگلیسی نیز اهتمام ورزد.

سیاست باغ نظر در ارزیابی مقالات، استناد به "منابع جدید در موضوعات علمی" و "منابع اصیل و مستند در موضوعات بومی" است. مقالات پس از سه مرحله داوری و موافقت هیئت تحریریه به چاپ خواهد رسید.

  موضوع مقالات پذیرفته شده باید در مورد هنر و علوم وابسته به آن از قبیل فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و تاریخ باشد  که با شیوه تحلیلی، تفسیری، تجربی بررسی شده باشد. مجله بر جنبه های نوآوری و نظریه پردازی مقالات  و اینکه صرفا داده های آماری نباشد تاکید دارد. 

مقالات باید ساختار علمی ـ پژوهشی داشته و در صورت توصیفی بودن نیز منجر به نظریه پردازی شده باشند، بدین معنی که با استنتاج منطقی یا استقرایی از یافته‌های پژوهش نتیجه‌گیری کند و نظریه را به وضوح بیان کند. 

باغ نظر هم اینک در پایگاه های  ISC ، AATA  ، Ulrich، ESCI و اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی نمایه می شود. امید است در آینده نزدیک مجله در نمایه علمی "Scopus" نیز به ثبت برسد.

 مشکلات توزیع مجلات علمی در ایران از یک سو و عادت ضعیف به خرید کتاب و مجلات علمی باعث شده تیراژ این اقلام نسبت به جمعیت کشور بسیار پایین باشد. در مقابل جوان بودن جامعه ایران و آمار بالای دانشجویان علی‌الخصوص در رشته‌های مرتبط با مجله (معماری، شهرسازی، هنر، محیط زیست، میراث فرهنگی و ...) در گروه هنر و رواج اینترنت به عنوان منبع سهل‌الوصول برای دانشجویان ویژگی دیگری است که مدیریت مجله باغ‌نظر را بر آن داشته تا برای افزایش ضریب نفوذ خود در میان گروه‌های تخصصی و حرفه‌ای از مرداد ماه 1390 اقدام به انتشار کامل مجله در سایت اینترنتی خود نماید.

این کار همچنین موجب می‌گردد تا ارتباط گسترده‌تری با جهان و متخصصان بین‌المللی فراهم آید که بازتاب ثبت آن در دورۀ کوتاه این کار کاملاً ملموس است. جالب است که تیراژ چاپ کاغذی مجله به دلیل اشتراک مراکز عمومی و کتابخانه‌ها و بخش‌های تخصصی و حرفه‌ای کاهش نیافته است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش شهرت مجله میل به خرید نسخه کاغذی آن نیز افزایش یابد.

منابع اینترنتی :

http://www.bagh-sj.com