مجله طراح

The Designer Magazine

گزارش خطا

اطلاعات تماس

تلفن : 02122246533/34
وب سایت : www.designer-magazine.com/
نمابر : 22676077
پست الکترونیکی : Info@Designer-Magazine.com
کد پستی : 1931893953
آدرس : ایران، تهران،  قيطريه شمالی، خيابان روشنايی، خيابان صفا، كوچه ايزد، پلاک 9، واحد 2،
محل نشریه : داخلی
نوع نشریه : فصلنامه
نوع فعالیت : تخصصی
نوع مالکیت : خصولتی
حوزه فعالیت : معماری، هنر
درجه علمی : علمی - ترویجی
وضعیت نشریه : فعال
صاحب امتیاز : سروش بخت مينو
اعضاءِ هیأت تحریریه : علی اعطا، مرجان حضرت زاد، ملیکا حسینی نژاد، شیدا حقیقت پور، لاله حلاج، رضا رحمتی‌ راد، نازنین رزم آهنگ، مهرنوش سهیلی راد، شادی مشتاقی، ناهید نقشبندی، مرتضی نظری زاده، آرش غلامعلی تهرانی
برچسب ها
برچسب ها :
مجله طراح

طراح مجموعه ای رسانه‌ای است بر پایه‌ی نقد، تحلیل و پژوهش با تاکید بر مبحث طراحی، همگام با تکنولوژی‌های نوین در زمینه‌های تخصصی "معماری، طراحی داخلی، طراحی محصول، طراحی مد و سایر علوم و گرایش‌های طراحی مرتبط با سبک زندگی. گروه رسانه‌ای طراح، فعالیت خود را با انتشار مجله‌ای علمی و تخصصی با دوره انتشار فصلنامه از ابتدای سال 1389 آغاز کرد و همگام با آغاز فصل پاییز همان سال؛ اولین شماره " فصلنامه طراح " را با افتخار در گستره توزیع سراسر کشور عرضه نمود و در این عرصه‌ی پرشور، در مارکت مطبوعات حرفه‌ای معماری و طراحی ایران جای گرفت.

مسابقات

برگزار کننده رویداد

نشریات

شرح

طراح رسانه‌ای است مستقل برای کاوش در تجربیات و ایده‌های نوین طراحی در جهان. فضایی است برای گفتمان، بحث و نقد، پیرامون شیوه‌های مدرن طراحی برآمده از دانشگاه‌ها و استودیوهای حرفه‌ای طراحی و معماری و معرفی پروژه‌ها، ایده‌ها و آن‌ها که حرفی برای گفتن دارند(!). مجله‌ای علمی که بر پیشرفت‌های تخصصی در تکنولوژی ساخت و مصالح نوین تاکید دارد و برآنست تا با پیش کشیدن بحث معماری سبز و طراحی هوشمند، اتحاد میان طراحی‌های نو و سازگار با محیط زیست را در هنر طراحان ایران زمین نهادینه کند.
 خلاصه صحبتمان از پروژه‌ها و ایده‌هایی است که صرفا با «فرم» مطرح نشده و می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. معماری و شهرسازی امروز ما در هجمه فرم‌گرایی گرفتار آمده و نه تنها هویت خود را نادیده گرفته به محیط زیست پشت کرده و بدون تلاش برای شناختن تکنولوژی‌های نوین، شهرهایمان را با انبوهی از فولاد و بتن محاصره کرده است. این معماری، شهر را هم فراموش کرده و آنچه در آن هیچ شمرده شده خود مردم و شیوه زندگیشان است. در جمع های خصوصی، وقتی پای چنین بحث‌هایی به میان می‌آید، انگشت اتهام را به سوی دولت‌مردان و کارفرمایان نشانه می‌گیریم و خود طراحان را بی‌گناه می‌نامیم. اما حرف ما در « مجله طراح » چیز دیگری است: اخلاق حرفه ای مان که به جای خود، بدون آگاهی کافی از تکنولوژی‌های نوین و معماری هوشمند و با تشویق سهوی داوران در جایزه‌ها و مسابقات و رسانه‌ای شدن آنها در مجلات و گاهی هم به تبعیت از آثار برخی معماران و طراحان صاحب نام امروز ایران، تمام آنچه را از معماری دریافته‌ایم «فرم» است. جهان پیشرو این دوره را طی کرده و در هیچ محفلی به فرم محض -هرچند هم که آوانگارد باشد- بها نمی‌دهد. امروز مجله طراح می‌کوشد با مطرح کردن تجربیات و ارائه اطلاعات علمی و عملی از طراحی‌های نوین، عبور از دوره گذرا و پوچِ فرم‌گراییِ صرف را سرعت بخشد.
طراح در آینده‌ای نه چندان دور، خود را رسانه‌ای می‌بیند فراگیر که در وجهی موثر برای اعتلای علمی، عملی و هنری جامعه معماران و طراحان ایرانی برای زندگی مردم، گام برمی‌دارد.
 برای تحقق چنین باوری و به پاسداشت حرمت آنان که حرفی برای گفتن دارند و اشتیاقی برای شنیدن؛ اساتید، فرهیختگان، محققان و دانشجویِانی که در زمینه معماری، طراحی شهری، طراحی داخلی ،گرافیک ، طراحی صنعتی، مد و لایف استایل فعالیت دارند را جهت همراهی و همکاری به میان جمعی دعوت می‌کنیم که برای گفتن ارزش‌ها، ارزش قائلند، آنچنان که برای شنیدن آن.

منابع اینترنتی :

www.Designer-Magazine.com