مهندسین مشاور شارستان

Sharestan Achitects & Planners

گزارش خطا

اطلاعات تماس

تلفن : 02188768535
نمابر : 02188734565
وب سایت : www.sharestan.com
پست الکترونیکی : info@sharestan.com
آدرس : ایران، تهران، خیابان خرمشهر، خیابان مرغاب، کوچه فیروزه ، شماره 36
نوع شرکت : مهندسان مشاور
وضعیت شرکت : فعال
نوع مالکیت : خصوصی
سال تأسیس : 1353
محل شرکت : داخلی

این مشاور در انجام و ارائه خدمات معماری در مقياس‌ متفاوت از خصوصی تا عمومی و همچنین در تهیه پروژه‌های شهرسازی در زمينۀ مطالعات ملّی، منطقه‌ای، شهری، محله‌ای و موضعی فعال است.

برچسب ها
برچسب ها :
سینا احمدی مهندسین مشاور شارستان Sharestan Achitects & Planners بهرام فریور صدری

مشخصات

مدیر عامل شرکت : بهرام فریور صدری
اعضاءِ هیأت مدیره | امنا : سینا احمدی، کمال الدین ایمانی، شهریار خراسانی قدیمی، ثریا بیرشک

شرح

با گذشت سابقه‌ای قریب به 50 سال توان شارستان در فعالیت‌های معماری و شهرسازی به اوج خود رسیده است. سابقه همکاری نیروهای متخصص و کارآمد  با راهبری مساعد پروژه ها توسط مدیران با سابقه، موجب به طراحی و انجام بیش از 200 پروژه مطالعات شهری و همچنین ابنیه معماری تاکنون شده است.

مهندسین مشاور شارستان با نام "دفتر مشاوره معماری" در سال 1346 با همکاری چند تن از فارغ التحصیلان دانشکده معماری هنرهای زیبای تهران؛ آقایان ایرج طبیب‌نیا، آرپیار پطروسیان، ایرج کلانتری، علی بالا افخمی، خسرو خزائی و خانم فائزه صدیق در خیابان شاهرضا (انقلاب فعلی) شکل گرفت. در اوایل دهه 50 ایرج کلانتری گروه را ترک و بجای ایشان بهرام فریور صدری به تیم اضافه شد. هـدف از تشکیل این گروه، انجــام خدمات معماری بر پایه اصول راستین این فـن از یک سـو و انجـام مطالعــات و پژوهش‌های پی‌گیر در زمینه مسـائل معمــاری و شهرسازی ایران در رابطه با جنبه‌های اقتصادی اجتماعی و آموزشی از سوی دیگر بود.

از سوی دیگر در اوایل دهه 50 دفتر مهندسی "اوربیس" با حضور و همکاری عده‌ای از معماران جوان‌تر از جمله؛ بهروز احمدی، ایرج یمین اسفندیاری، محمد برقعه‌ای، فؤاد رفیعی و بیژن ابوضیا با "دفتر مشاوره معماری" ادغام شده و در 1353 توانستند با موفقیت در طراحی پروژه تالار شهرکرمان رتبه مهندسین مشاور را از سازمان برنامه و بودجه اتخاذ نمایند.

پس از انقلاب اسلامی، از آذرماه 1360 تا کنون این گروه با نام مهندسین مشاور شارستان با حضور هفت نفر هیئت مدیره؛ آقایان بهرام فریور صدری، بهروز احمدی، ایرج طبیب‌نیا، کمال الدین ایمانی، شهریار قدیمی، بیژن فردوسی و خانم مهناز خرم آبادی در زمینه‌های برنامه‌ریزی شهری، تهیه طرح‌های توسعه شهری و پروژه‌های متفاوت معماری به صورت گسترده فعالیت خود را شروع کرده‌اند. که در طول دو دهه اخیر تعدادی از شرکا اولیه، این مشاور را ترک کرده و نهایتاً با درگذشت مهندس بهروز احمدی (مدیرعامل) در تابستان 1391؛ شرکای باقی مانده آقایان بهرام فریور صدری (مدیرعامل)، کمال الدین ایمانی (رئیس هیئت مدیره)، شهریار قدیمی (نایب رئیس هیئت مدیره)، ثریا بیرشک (عضو هیئت مدیره)، سینا احمدی (عضو هیئت مدیره) اعضای هدایت کننده این مشاور تا به امروز می باشند.


مسابقات

جوایز

نشریات

پروژه های شرکت

منابع اینترنتی :

http://www.sharestan.com/